فیلم سینمایی

نقد و رمزگشایی فیلم Bright 2017 – درخشان

یک تحلیل اولیه، شامل دیدگاه های مطرح شده توسط یکی دو نفر از دوستان:

دوران ترنس مدرن ،دورانی که از #ادیان_الهی هیچ اثری باقی نمانده هر انسانی فقط به فکر منافع خودش هست ، دورانی که معنویت به #شیطان_پرستی، #جن_گرایی و #عرفان_های نو ظهور کاذب سقوط پیدا کرده است
خوب حتما غایت چنین دورانی هم جامعه ای است که #جنیان و #شیاطین بر انسانها حکمرانی می کنند و چاره ای جز همزیستی با آنها نیست همینطور که در فیلم می بینیم که الفها دارای بالاترین شان اجتماعی و بیشترین ثروت در جامعه هستند و به نوعی حاکم بر مردم
در اول فیلم جمله ای نمایش داده می شود به این مضمون 👇👇
Only a bright can control the power of the wand
فقط یک درخشان قادر به کنترل قدرت عصا است.

The great prophecy رسالت بزرگ

برایت ها؟عصای جادویی؟ رسالت(پیامبر)بزرگ؟جادو؟

در فیلم گفته میشه برایت ها اکثرا الف(جن) هستند و البته انسان به ندرت (کسانی که بتونن عصا رو بگیرن و زنده بمونن)شبیه پیامبرها مثل حضرت موسی(ع) که یه برایت هست (نعوذبالله)
برایت 👈پلیس ارک(نیک) رو زنده می‌کنه و بعدش میگه من تازه کارم و چند تا ورد بیشتر بلد نیستم؟🤔
تازه کار باشی و آدم‌زنده کنی اگر حرفه ایی باشی چی میکنی؟چه قدرتی دارن الف های برایتی !!!
توی صحنه ایی شخص قد بلند تو خیابون در داخل ماشین پلیس به پلیس ارک میگه که پلیس همرات(وارد) انسان مقدسی است!!!!
واما ارک ها 👈افراد این فیلم ارک ها ،الف ها و انسانها هستند
اما شاید جالبه بدونید ارک ها همه الف هستند!
اگر به فیلم ارباب حلقه ها(یاران حلقه۱) توجه کنید که میگه ارک ها هم الف بودند که توسط تاریکی جذب و تغییر پیدا کردند.

👈پس همه افراد حاضر در دیدگاه واقعی یا جن هستند یا انسان(از دیدگاه فیلم الف و ارک و انسان متفاوتند)
در این فیلم در واقع بحث الف خوب و بد هم هست.
جن بد و خیانتکار داریم ولی جن های خوب خیلی هستند.
همه کاره دنیا 👈الف های خوب هستند و ماباید بهشون اعتماد کنیم و حرف گوش کنیم
مثل رمانهای تالکین الف های خوب جهان رو مدیریت می‌کنند ،ثروتمند و خوشتیپ
محل زندگیشو کلا جدا از همه موجودات و به صورت سفارشی ساخته شده
👈فقط یک کارگردان کابالیست قادر است اهداف کثیف هالیوود(عصای جادو) را پیش ببرد
کارگردان این فیلم #دیوید_آیر که اثر قبلیش جوخه انتحار بود بیشتر فیلمهای قبلی این کارگردان صرفا اکشن بوده ولی با این دو فیلم اخیر نشون داد که به جمع کارگردانهایی پیوسته که در خدمت اهداف استراتژیک فرهنگی غرب هستن
فیلم در دوران حاضر به نمایش در می آید و مثل خیلی از فیلم های آخر الزمانی به آینده اشاره ندارد که در نتیجه به مخاطب اینگونه القا می شود که دوران ترنس مدرن شروع شده و راه گریزی از آن نیست
مصداق آن در تکرار این جمله از وارد هست که هیچ علاقه ای به نیک ندارد ولی ناچار است او را به عنوان یک همکار در کنار خود تحمل کند
موضوع اصلی اتحاد یک انسان و یک ارگ(جن) برای مقابله با ظهور یک دجال به نام لرد سیاه است و در این راه باید کسانی که برای بازگشت این دجال تلاش و مقدمه چینی می کنند را نابود کرد👈الف های خیانتکار اشاره ایی به اسلام باشه و ظهور تاریکی اشاره ایی به ظهور منجی دارد
وسیله ای که برای بازگشت لرد سیاه نیاز هست و لیلا و دوستانش بعنوان نیروهای این دجال به دنبال آن هستند عصای جادوست که این عصا باید در اختیار فرد شایسته باشد که این فرد شایسته وارد یک پلیس آمریکایی که نمادی از دولت آمریکا است می باشد
در این فیلم هم بوضوح یکی از اهداف اصلی هالیوود که همان معکوس کردن نقش منجی و دجال هست مشاهده می شود
لرد سیاه که به نوعی دجال هست را کسی تا حالا ندیده هیچ سلاحی بر او کارساز نیست بجز جادو و یارانش وعده به برگشتن و تسلط او بر دنیا دارن و در این راه از هیچ جنایت و کشت و کشتاری پرهیز نمی کنند حتی در اواخر فیلم لیلا به خاطر رسیدن به عصای جادو می خواست خواهر خودش تیکا را هم بکشد
سران الف های خیانتکار پنج نفر سفید پوش در حال دعا هستند(شبیه قنوت )لیلا اسم یکی از اینهاست که درواقع اسمی هست عربی 🤔

اتحاد بین انسان و اجنه برای رسیدن به اهداف مشترک به شدت تبلیغ میشه وقتی می بینیم که حتی در سطوح بالای نظام حاکم مامور بلند پایه امنیتی با یک الف همکاری می کند
با توجه به اینکه در ادیان الهی ارتباط با اجنه نهی شده ولی می بینیم با اینکه هیچ کدام از افراد جامعه نظر خوبی نسبت به نیک ندارن ولی در آخر متوجه میشیم که ارتباط و همزیستی با آنها چقدر برای جامعه مفید هست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن