نقد و رمزگشایی فیلم Schindlers List 1993 (فهرست شیندلر)
کارگردان آمریکایی ، فیلم صهیونیستی
[box type=”info” align=”” class=”” width=””]
Production company: Amblin Entertainment
Distributed by: Universal Pictures
IMDb (8.9 – 981,848 votes)
Rotten Tomatoes (97% – 86 reviews)
Metacritic (93% – 23 critics)
Budget: $22 million
Box office: $321.2 million[/box]
در رابطه با Schindlers List صهیونیستها همواره برای تهاجم فرهنگی به ملتها و به زیر سلطه کشاندن آنان، انواع ابزارها و شیوهها را به کار برده و میبرند. میگویند انسان در برابر شهوات و غرایز حیوانی خود بسیار ضعیف است. در این میان هنر، به ویژه هنر هفتم، از جمله مهمترین و در عین حال خطرناکترین ابزارهایی است که میتواند غرایز بشری را به سمت و سویی حیوانی سوق دهد. به ویژه اگر مسایل جنسی در آن مورد استفاده قرار گیرد.
این همان عاملی است که موساد به عنوان بازوی اجرایی رژیم اشغالگر قدس و صهیونیسم، همهروزه بهوسیله آن، فرهنگها و ملتها را مورد حمله قرار میدهد.
برای درک بهتر موضوع، فیلم Schindlers List را مثال میزنیم. این فیلم یکی از جنجال برانگیزترین فیلمهای سینمایی است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب سینما توسط یهودیان و با سرمایه آنان ساخته شده است.
این اثر صهیونیستی توانست در میان غوغاسالاری یهود و صهیونیسم بینالملل، هفت جایزه اسکار را نصیب خود سازد. اما بد نیست کمی از سرگذشت استیون اسپیلبرگ کارگردان این فیلم جنجالی سخن بگوییم که در جای خود خواندنی است:
استیون اسپیلبرگ در سال 1947 میلادی در ایالت «اوهایو» آمریکا که عمده یهودیان مهاجر اروپایی در آن ساکن بودند، به دنیا آمد. در سن 18 سالگی اولین فیلم خود را با نام «مبارزه» به معرض نمایش گذاشت. داستان فیلم درباره یک مرد یهودی است که در تجارت شکست میخورد و تصمیم میگیرد به سرزمین موعود یعنی فلسطین مهاجرت کند.
این فیلم در آمریکا کمترین توفیقی به دست نمیآورد. لذا یک توزیعکننده یهودی آن را به انگلستان برده و در آنجا به نمایش میگذارد، ولی باز هم شکست میخورد و از استقبال عمومی بینصیب میماند. با این حال توزیعکننده یهودی دست از حمایت از اسپیلبرگ برنمیدارد و از او میخواهد باز هم فیلم بسازد.
اسپیلبرگ نیز با شور و شوقی عجیب، دومین فیلمش را با نام «رهایی» بر پرده میآورد و در آن، صحنههای جدال خونین میان حیوانات درنده و مردم یک شهر آرام را به تصویر میکشد. وی درباره این فیلم گفت:
«مردم شهر آرام، مظلومان و مستضعفان زمین یعنی یهودیان و حیوانات درنده، نازیها و عربهای تروریست هستند که میخواهند آرامش یهودیان را به هم بزنند!» (1)
این سخنان به قدری توهینآمیز و وقیح بود که یکی از منتقدان آمریکایی در پاسخ به اظهارات اسپیلبرگ گفت: «چرا شما در این فیلم درباره کشتار سرخپوستها به دست آمریکاییها چیزی نگفتید؟!» (2)
اسپیلبرگ پس از ساخت تعدادی فیلم حادثهای و ماجراجویانه مثل «آروارهها»، «ای تی» و «برخورد نزدیک از نوع سوم»، سرانجام با پیشنهاد یک دلال یهودی که آثار قبلی او را مورد حمایت قرار داده بود، سناریوی فیلم فهرست شیندلر را برای ساخت انتخاب کرد. به او گفته شد که اگر چنین فیلمی بسازد، تمام یهودیان جهان متوجه او خواهند شد و فیلمش به بزرگترین و مهمترین سند رنجها و محنتهای قوم یهود تبدیل میشود!
اسپیلبرگ هم برای کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی 12 سال وقت صرف کرد تا اینکه روز فیلمبرداری فرا رسید. روزنامههای رژیم صهیونیستی با تیتر درشت، خبر آغاز ساخت فیلم را منتشر کردند و عزر وایزمن رئیس جمهور وقت رژیم اشغالگر قدس، در فرودگاه «بن گوریون» شخصاً به استقبال اسپیلبرگ رفت تا حمایت کامل رژیمش را از این فیلم، به وی ابلاغ کند.
وایزمن حتی برای به اصطلاح تبرّک فیلم، یک حاخام یهودی را با وی به لهستان فرستاد تا در تمام لحظات فیلمبرداری در کنارش باشد. این حاخام، شنبه هر هفته را تعطیل میکرد و با تیم سازنده فیلم نماز میخواند و همیشه به آنها میگفت: «این فیلم شما را به خداوند متعال نزدیک میسازد و شما از مقربان درگاه او هستید!» (3)
اما این فیلم چه پیامی را در خود نهفته دارد؟ واقعیت آن است که یهودیان هرگز از تکرار افسانه کورههای آدمسوزی آلمان نازی و آوارگیشان در طول تاریخ خسته نمیشوند و همواره در تلاشند تا به هر شکل ممکن، همدردی افکار عمومی جهان را با رژیم نامشروعشان که چون غدهای سرطانی در اراضی اعراب و مسلمانان ایجاد شده، برانگیزند.
این همان هدفی است که فیلم به دنبال آن است. لیکن مهم، حجم امکانات مادی و نیروی انسانی صرف شده و نوع ساختار فیلم است که به بیننده اینگونه القا میکند که ببینید چه ظلمها و ستمها که در طول تاریخ بر یهودیان بیچاره و مظلوم نرفته است!
فهرست شیندلر در سکانسهای آغازین، یک خانواده یهودی را به تصویری میکشد که در کمال آرامش و راحتی در آلمان زندگی میکنند. بزرگترها پس از چندین ساعت کار سخت و طاقت فرسا به خانه بر میگردند و همراه با بچهها دور میز شام مینشینند تا در محیط گرم خانواده غذا بخورند. اینها کارگران کارخانهای هستند که صاحب آن شیندلر است. اما به ناگاه آرامش به هم میریزد و نازیها وارد خانه میشوند، اسباب و اثاثیه را میشکنند، میز غذا را واژگون میکنند و مردان را با خود میبرند. در ادامه این صحنه، نازیها به سایر اتاقها میروند تا همه جا را بگردند. در این هنگام زنان زیورآلات و جواهراتشان را در لابه لای نانها یا دستشویی مخفی میکنند تا به دست سربازان هیتلر نیفتد.
خوب، طبعاً احتیاجی نیست از خود بپرسیم نازیها چرا چنین رفتاری با یهودیان دارند؟!… فیلم اصلاً به این مسأله اشاره نمیکند که یهودیان چگونه از طریق رباخواری بر اقتصاد و سیستم بانکی آلمان مسلط شدند و به طرزی باور نکردنی و در مقیاسی فوق تصور به اشاعه فساد و فحشا در این کشور پرداختند، به گونهای که باید گفت، آلمان جزو قلمرو یهود به شمار میرفت (صد البته اکنون نیز چنین است).
به باور سازندگان فیلم، این ادعا وارد نیست و تنها صحنههای رفتار خشن سربازان نازی با یهودیان است که با واقعیت تطابق دارد.
از سوی دیگر در برخی صحنهها که از تکنیک بسیار پیشرفتهای برخوردار است، صهیونیستها دست از تحریک جنسی بیننده برنمیدارند و مردان و زنانی را نشان میدهند که عریان در صفی طولانی ایستادهاند، گویی روز محشر است. مردان در اتاقی تنگ و تاریک قرار میگیرند و سرب داغ قطره قطره بر سرشان ریخته میشود. زنان نیز اگر زیبا باشند به فرماندهان پیشکش میشوند و اگر بر و رویی نداشته باشند، در شکنجهگاه، منتظر مرگی دردناک میمانند.
منتقدان اعتقاد دارند که هدف Schindlers List گرامیداشت یاد و خاطره شیندلر آلمانی است که کارگران و زیردستان یهودی خود را با پرداخت رشوه از آتش کورههای آدمسوزی هیتلر میرهاند. سازندگان فیلم صرفنظر از هدف اصلیشان که همدردی با رژیم صهیونیستی است، میکوشند تا انصار یهود را منزلتی آسمانی بخشیده و به اصطلاح آنان را به عرش ببرند.
در سکانس پایانی، ما به عینه این تلاش را شاهدیم. آنجا که مقبره پر زرق و برق شیندلر و لوح بزرگ بالای آن در سرزمینهای اشغالی نشان داده میشود که روی آن نوشته شده است: «قهرمان ملی یهود!».
همزمان، نوادگان خانوادههایی که توسط شیندلر نجات یافتهاند را میبینیم که همه ساله بر سر مزار ناجی اجدادشان حاضر میشوند و آنجا را چون مکانی مقدس زیارت میکنند و در نهایت فیلم با این جمله به پایان میرسد:
«اسرائیلیها هر جا که باشند یاد و خاطره مردی بزرگ و قهرمانی ملی چون شیندلر را گرامی میدارند!»
Schindlers List در سراسر جهان به نمایش درآمد. اما برخی کشورهای عربی از جمله لیبی، تونس، سوریه و مصر این فیلم را دروغپردازی صهیونیستها توصیف کرده و از پخش آن ممانعت به عمل آوردند.
حمایت سندیکای یهودیان آمریکا از کارگردان فهرست شیندلر به تقدیر و تشکر رسمی و اعطای هفت جایزه اسکار محدود نشد، بلکه این امر ابعاد اقتصادی گستردهای یافت. به گونهای که بانک صهیونیستی تبار «چس مانهاتان» تسهیلاتی به مبلغ سه میلیارد دلار برای کمک به استودیوی سازنده فیلم یعنی دریم ورکس که به اسپیلبرگ تعلق دارد، در نظر گرفت.
اسپیلبرگ نیز به پشتوانه این ارقام نجومی با شجاعتی بسیار! اعلام کرد که میتواند با بزرگترین شرکت ژاپنی یعنی یونیورسال که مدتی قبل در خرید سهام آن ناکام مانده بود، رقابت کند! از این رو پس از آن که ژاپنیها در برابر مجموعه فیلمهای یهودی موضعگیری کردند، اسپیلبرگ توانست به آرزوی دیرینه خود که همانا کسب سهام شبکه «ای. بی. اسرائیل» آمریکا بود، جامه عمل بپوشاند.
مدتی بعد، یعنی در سال 1995 میلادی، جمعیت یهودیان آمریکا (آیپک) با صدور بیانیهای از تمام شرکتهای بزرگ یهودی درخواست کرد تا اسپیلبرگ را برای خدمت به اهداف قوم یهود، مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند.
مجله آمریکایی «فوربس» نیز در مورد اسپیلبرگ و میزان درآمد و ثروتش نوشت: «برای اولین بار در طول تاریخ، نام یک کارگردان سینما در فهرست ثروتمندترین ستارگان هالیوود ثبت میشود»
به نوشته این مجله، اسپیلبرگ در سال 1994 با کسب درآمدی بالغ بر 335 میلیون دلار، در ردیف پردرآمدترین ستارگان سینما قرار گرفت! (4)
پینوشتها:
1. (اسرائیل تسرق الفن المصری) اسرائیل، هنر مصر را میرباید، محمد الغیطی، ص 127.
2. کیهان، 1380/2/1، ص 12.
3. اسرائیل، هنر مصر را میرباید، ص 108.
4. کیهان، 1380/2/5، ص 9.
;
آتش نگرفتی موقع دیدن فیلم ؟
آدم فکر میکنه هر لحظه احتمال ترکیدنت بوده
🙂
متاسفانه نگارنده متن درک درستی از هنر سینما ندارد و علیرغم اینکه مدعی است دیگران در معرض خطر تهاجم فکری هستند، خودش به شدّت تحت تاثیر تحمیلات فکری و عقیدتی داخلی قرار گرفته است.
-به عنوان مثال سکانسی که زنان حاضر در صف به صورت عریان به نمایش گذاشته میشوند، کاملاً در خدمت محتوای اثر بود. تحریک جنـسی؟ بعید میدانم حتّی یک بیننده با شعور سینمایی پایین هم با دیدن این سکانس تحریک شود. اگر کارگردان قصد تحریک بیننده را داشت از زنان زیبارو و جوان بیشتر استفاده را میبرد و بیگمان رنگیبودن اثر در اولویت قرار میگرفت. همچنین در قاببندیها، ریتم تدوین و زوایای دوربین نیز بهگونهای عمل میکرد که در فیلمهای سینمایی تحریککننده به کار میرود. نه اینکه نمایش عریان مردان ضعیفبنیه، پیرمردان و زنان پیر، جوانان آلوده به گل و لای، ریتم سریع و… را در دستور کار قرار بدهد. دیگر تصاویر عریان هم در خدمت محتوا است. بفرمایید چگونه میشود بدون نمایش این صحنهها میزان کشش جنـسی شخصیتها را به تصویر کشید؟ زیرنویس بگذارند که این آقا x است؟ راضی میشوید؟ دیدگاهتان را نسبت به محتوا عوض کنید و به جای اینکه به دنبال هدف کارگردان و دستهای پشت پرده باشید، برداشت خودتان را ملاک قرار دهید زیرا برداشتها نسبی است. من با دیدن این اثر بر عقیده پیشینم مبنی بر تنفر از جنگ و بردگی، تمایل به انسانیت و کمک به همنوع، نگاه برابر به زن و مرد، آزادی فکری و… بیشتر موکد شدم. شما چطور؟
-امّا اساسیترین مطلب، مربوط به نگاه یهودیستیزانه، توهم توطئه و القائات داخلی راجع به بحث نازیسم و جنایات مربوط به جنگ جهانی دوّم است. استدلالی مضحک آوردهاید که چون «برخی» از یهودیها رباخواری میکردند و برخی هم سبب اشاعه فساد شدهاند، این جنایات و ستمهای وارده بر آنها جای توجیح دارد. دقّت کنید، مسلم است که برخی از یهودیها اهل ربا و فساد هستند، آن زن و کودک بیگناه چه گناهی دارد که به جهت به همراه داشتن برچسب یهودی باید مورد ظلم و ستم قرار بگیرد؟ نفرمائید ظلم و ستمی نبوده و همهاش صحنهسازی است. اگر 6 میلیون نباشد، حداقل سیاست کلی نازیسم در رابطه با یهودیها و یا مثلاً سخنرانیهای سرانشان که غیرقابل انکار نیست. حالا چرا راه دوری برویم، در کشور خودمان هم توسط برخی مسلمانها و ایرانیها ربا و فساد میشود. حال همه مسلمانها و ایرانیها را به یغما پیوند بزنیم؟ این شد استدلال؟ نفرمائید آنکه اهل ربا و فساد است، مسلمان نیست و صرفاً نام اسلام را یدک میکشد. پس آنها هم یهودی واقعی نیستند و صرفاً صفت یهودی را یدک میکشند.
موضوع مبانی اعتقادی و دینی یهود هست که چنین عقایدی را اشاعه میدهد.
عالی … ممنون ?
با درود فراوان، من یک بیننده عامه هستم که بسیار علاقه به سینما دارم و تقریبا تمامی فیلم های مهم دنیا رو دیدم و بسیار دوست دارم نقد کنم فیلم ها رو و مهمتر از همه نقدهای بزرگواران که خیلی دقیق تر و مفهومی تر و با علم بیشتر است رو بخونم، بسیار خوشحال شدم که سایتی در این در از نقد فیلم پیدا کردم، سوال اول این که آیا میشه در سایتتون عضو شد و دوم این که همین نقدر ها رو در اینستاگرام هم میزارید؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید
واقعا خسته نباشید
سلام دوست عزیز. ممنون از نظرتون، این جور دیدگاه ها واقعا باعث افزایش روحیمون میشه.
خب واقعیتش سایت تازه شروع به کار کرده و خودمم تا یک ماهی به دلیل آزمونهام نمیتونم متمرکز باشم روی سایت. تو همین زمانی هم که شروع کردیم اکثرا درگیر مسائل فنی سایت بوده ام تا افزایش کمیت و کیفیت محتوا. برای عضویت خب یکی از دوستان دیگه هم جدیدا پرسیدن، در حال پیگیری هستم که دوستان بتونن پنل کاربری داشته باشند و نقدهاشون رو مستقیم تو سایت بنویسند که با تایید ادمین امکان انتشار در سایت داشته باشه و بقیه مواردی که امکان پذیر باشه برای پنل کاربری
در مورد اینستاگرام به امید خدا بعد امتحانات بر می گردم و حتما فعالش میکنیم، روی توییتر و اینستاگرام برنامه ریزی کردم و فعالیت خواهیم داشت
سپاس از جوابتون، به امید پیشرفتتون، داقعا دارم استفاده میکنم و چند روزیه که همش درگیر مطالب و نقدهای فیلم ها هستم، پایدار باشید منتظر مطالب بیشتر هستیم❤️?
در یک کلام بینظیره . بی نظیرید .
نقد بسيار مسخره اي بود ! مهم نيس چه دين و نژادي دارند ، مهم اينه انسان هستند و درد كشيدن! انسانيت شيندلر مهم بود ! حاكميت نامشروع يا نژاد و دينشون نيازي نبود رمز گشايي بشه و در مطلبي براي نقد فيلم باشه! تعصبات بيخود ! انسانيت مهمترين فاكتوره!
بابا انسانیت.. با همین احساسات پیش میب ن و بعدم منظورنهایی فیلم
هولوکاست یک دروغه. برای تصویر کشیدن دروغ، پشتوانه ی یهودیان سرمایه دار رو بخودش جلب کرد، و با حمایت این اثر به ثروتی عظیم دست یافت
هرچه دروغ بزرگتر، محبوبیت بیشتر
این نوشته اصولا نمی تواند نقد نامیده شود. جون هیج کدام از پارامترهای نقد در آن رعایت نشده. بیشتر به یک نوع کینه و بغض نامه شبیه است تا نقد.. در چنین فضایی خوبی ها می تونند تبدیل به شر بشوند و برعکس. مطمئن هستم نویسنده محترم برای چنین هدفی در صورت لزوم خود جناب هیتلر را هم به عنوان یک فرد یشر دوست و حتی یک مسلمان دو آتیشه معرفی می کرد که توسط یهودیان احتمالا بدنام گردیده است
سلام، من به نقد کسی کاری ندارم. احتمال اشتباه یا افراط و تفریط در هر نقدی وجود داره و هیچ کدام ما مستثنی نسستیم اینکه همه ما با نسل کشی و ظلم و بردگی مخالفیم و واین ذات هر انسان آزاده ایه که پر واضحه، اما اولا هلوکاست امروز کجاست و ثانیا در پایان همین فیلم هم آهنگ اورشلیم عبری رو میخونه که یعنی نه به شرق برید نه به غرب بلکه برید بیت المقدس فلسطین، آیا چون یهودیان در اروپا قتل عام شدند باید میرفتند و فلسطین رو اشغال میکردند؟ راستی چرا تحقیق درباره هلوکاست در همه جای دنیای به اصطلاح آزاد قدغن شده؟ تحقیق کنید رابرت فوریسون و روژه گارودی و… کی هستند؟ یه روزی اوایل کار میگفتند که ۱۱ سپتامبر هم کار مسلمانان هست! بعد مستند عملیات ترور رو خود یه آمریکایی جالب اینه که ساخت! البته جواب واضحه… چون تاریخ را فاتحان مینویسند. انشالله که به دور از حب و بغض حداقل پیش وجدان خودمان آگاه باشیم. در پناه ایزد منان
احسنت
فک کنم این فیلمی که من دیدم با فیلمی که شما دیدی خیلی فرق داره مخصوصا اون جمله آخر که سرائیلیها هر جا که باشند یاد و خاطره مردی بزرگ و قهرمانی ملی چون شیندلر را گرامی میدارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
شما دیگه کی هستین این چیزارو از کجا در میارین؟
فیلم رو ندیده چطور نقد کردی . سرب مذاب بروی بدن زنان کجای فیلم بود ؟
در این که فیلم سعی کرده یهودیان رو بدبخت و آواره …. نشون بده شکی نیست اما کلاهمون رو بکنیم قاضی در هر جنگی آیا این زنان و بجه ها نیستند که قربانی میشن. من به نقد فیلم کاری ندارم برداشتم از دیدن این فیلم این بود که جنگ کرامت انسان رو از بین میبره جدای از هر دین و مسلک و مذهبی . ما در مقابل جیکتر کردیم وفتی حدود 9 تا 11 میلیون ایرانی قتل عام شدند ؟ ناتوانی های خودمون رو پشت موفقیت دیگران با بد گویی پنهان نکنیم .
نقد انقدر با پیش زمینه ذهنی منتقد آمیخته بود که ارزش خواندن نداشت.این منتقد فاقد توانایی تفکر بوده و تحت تاثیر موج های سیاسی قرار دارد.اصولا هرگاه بخواهیم فیلمی را نقد کنیم باید ازبعد هنری به این کار بپردازیم و کمی به ارتباط آن با سیاست و ….توجه کنیم امثال این منتقد هیچ درک درستی از هنر نداشته و فاقد صلاحیت برای انتقاد آثار هنری هستند.
دمت گرم . عالی بود نقد . معلومه بالاخره یکی پیدا شد که واقعا اطلاعاتش راجب حقایق جنگ بالاست . مردم فیلمو میبینن باهاش گریه میکنن فک میکنن عجب فیلم نابیه و حقیقت کامله . البته من منکر این نیستم که ساخت فیلم واقعا عالی بود ولی خب داستان و …. با اغراق بود و اونجا که حقیقت رو نشون میداد ، بطور کامل نمی گفت و فقط بخشی از حقایق رو نشون میداد.
سعی کردید اطلاعات بسیار کاملی رو در اختیار ما قرار بدید من هم از اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتید کمال تشکر رو دارم اما متاسفم که باید اینو بگم ولی به اسم نقد سعی کردین که عقاید خودتون رو به کرسی بنشونید و هیچ سعی و تلاشی مبنی بر این که بتونید روند و روایت رو نقد کنید نداشتید شما اصلا اشاره ای به کار کارگردان فیلمبرداری صدا برداری و خیلی چیز های دیگه نکردید و فقط عقاید صهیونیست رو کوبیدید نه تنها بنده حقیر بلکه هیچ سینماگر حاذقی متن صرفا عقیدتی شما را به عنوان نقد فیلم قبول نمیکنند چون شما هیچ حرفی راجع به سینما نزدید نهایت اشاره شما به سینما این بود که بگید هنر هفتم!!! همین…در همین حد بی فایده …….همونطور که در ایتدا هم گفتم اطلاعات شما واقعا به دردم خورد ولی شما اصلا نقدی نکردید که بخوام راجع بهش صحبتی کنم یا حتی بخوام به نقدتون واژه ای مثل افتصاح رو نسبت بدم چون واقعا این فیلم رو هر کسی به همین راحتی نمیتونه نقد کنه…
سلام . به نظر من فیلم به طرز افراط گونه ای سعی در القای مظلومیت صهیونیست ها برای توجیه کثافت کاریهایشان در فلسطین و غزه و لبنان و سوریه و ایران دارد . برای این هدف از هیچ کاری فروگذاری نکرده و تن به برهنگی و صحنه های خشن و …. داده . موضوعی ساختگی از هولوکاستی که یک تحریف تاریخی بوده . فیلم یک تاریخ غیر واقعی رو در فضایی مستند گونه روایت میکند و در جاهایی معصومیت صهیونیست ها رو در قالب دختر بچه ای که تنها بخش رنگی فیلم هست و دنبال پناهی امن میگردد به نمایش میگذارد .
فضای فیلم فضایی سراسر افراطی و خشن و تصنعی است .
جنگ بدی دارد ولی این چیزی که امروز به رخ جهانیان کشیده میشود که به سر صهیونیستها آمده دقیقا کاری ست که خودشان میکنند ولی با ساخت اینگونه فیلم ها سعی در عوامفریبی دارند . امیدوارم مردم گول نخورند .
هر فیلمی که بدبختی یهودی ها در جنگ جهانی دوم رو نشون بده یقینا اسکار میگیره و حمایت میشه. سینمای هالیوود رو همین یهودی ها اداره میکنن. چرا یه فیلمی که بدبختی و نسل کشی فلسطینی ها توسط همین یهودی هایی که از لهستان نجاتشون دادن و بردن ریختنشون تو فلسطین رو نشون بده مورد تشویق قرار نمیگیره و دیده نمیشه. ما که نسل کشی یهودی ها توسط نازی ها رو منکر نمیشیم ولی دیگه رقم 6 میلیون که در آخر فیلم هم گفت خیلی دروغ بزرگی هست.
منتقد گرامی با این نظر فاجعه بار شما بهتره به سراغ اثار اقای ده نمکی و حاتمی بری و اونارو ببینی نقد کنی
با خوندن این پست فقط یه چیز فهمیدم
اینکه خلخالی هنوز زندست و تو این سایت داره فعالیت میکنه
متاسفم
سلام نقد خوبی بود خیلی کامل اهداف سازنده رو مطرح کردید.کار صهیون همیشه همینه،حرکت با حداقل جلب توجه وبیشترین بازده
منتقد سینما نما، ناراحت نشو، ولی من خندم میگیره وقتی تو تیتر مطلب غیر هنریت میزنی “نقد” یا “رمز گشایی”.به دور از طرز فکر شما که باید ازش بترسی چون بیشتر از یه ضد صهیونیسم شبیه یه وهابی صحبت میکنی. طرز فکر شما به من مربوط نیست. الان از عمد شمارو قضاوت کردم تا یه بار دیگه به متن غیر سینمایی و ضد هنریت نگاه بندازی و درباره انسان بودن، مسلمان بودن، شیعه بودن مدعی ناجی جهان بودن بیشتر تفکر کنی. افراط در سینمایی نبودن! اگر مینوشتید نقد سیاسی: هیچ کس حق نداشت از شما خرده ای بگیره. چون شما ادعای نقد فیلم کردی پس انتظار میره تا یه نقد هنری داشته باشی. امیدوارم متوجه شده باشی. از قضاوت بی جای شما عذر خواهی نمیکنم.
یه نکته در مورد فیلم فهرست شیندلر که شاید میشه گفت هیچ کس نمیدونه، کارگردان این فیلم، استیون اسپیلبرگ ممکنه در سبک علمی تخیلی کارگردان بزرگی باشه، ولی در مورد فیلم های زندگی نامه ای زیاد چیزی تو چنته نداره، آیا تا حالا براتون سوال نشده که فیلم فهرست شیندلر چقدر در بعضی موارد با فیلم گاو خشمگین شباهت داره، این فیلم در حقیقت فیلم مارتین اسکورسیزی سلطان فیلم های مافیایی، جنایی و زندگینامه ای هست اما بنابر دلایلی که هنوز هم بعد از سی سال معلوم نیست تصمیم گرفتن که فیلم هاشون رو باهم عوض کنن و اسپیلبرگ فیلم اسکورسیزی و اسکورسیزی فیلم اسپیلبرگ که اسمش تنگه وحشت بود رو کارگردانی کردن.